Ett litet ägg tips..

Är du en sådan person som vill ha din ägg-gula gul ? Blir gulan orange?
Då har jag ett tips! Jag är alltid den som kokar ägg här hemma, om det är så att jag och Oscar vill ha ägg.

Det här är mycket enkelt. (det gäller endast för hårdkokta ägg)

1. Koka upp vatten i en kastrull
2. Lägg ner ägget/äggen och strö i lite salt (Skruva ner värmen till 3an)
3. Låt koka i 10-12 minuter.
4. Häll ur det varma vattnet ur kastrullen, men låt äggen vara kvar
5. Häll i kallt vatten i kastrullen och låt stå i 10-15 minuter

Nu får du en gul ägg-gula, den ska inte vara orange!



Kommentarer
Postat av: ♥ C h i i b i

Snygg blogg du har!^^ Allt bra idag?

2009-06-07 @ 10:55:24
URL: http://chiibis.blogg.se/

Lätta på ditt hjärta

Vad heter du?
Kom ihåg mig?
E-postadress: (kommer inte att publiceras)

Skriv din bloggadress så att jag kan skriva tillbaka

Här skriver du:

Trackback
RSS 2.0